بیماران خاص و سالمندان این روزها نسبت به دیگر اقشار جامعه با شرایط سخت تری دست و پنجه نرم می کنند. برای گذر از این بحران عزم همگانی لازم است.

محک

همشهری آنلاین/ راحله عبدالحسینی: روزهای آخر سال است؛ اما با کلی تفاوت و با کلی تغییر سبک زندگی برای اینکه روزهای بیماری و خطر را به آسانی پشت سر بگذاریم. بسیاری از ما طبق عادت سال های پیش می خواهیم با شماره 23540 تماس بگیریم و قلک های محک را تحویل دهیم. ولی این روزها یکی از اقدامات مهم محک برای حفظ سلامت جان بچه های سرطانی که به شدت ایمنی بدنی پایینی دارند جمع آوری نکردن قلک هاست.
حال برای اینکه از همدلی و همراهی با بچه های محک غافل نشویم و امسال هم شادی آمدن بهار را با آنان سهیم باشیم می توانیم از روش های پرداخت غیرحضوری و آنلاین بهره ببریم. برای پرداخت آنلاین به سایت محک به نشانی اینترنتی https://mahak-charity.org/main وارد شوید. روش دیگر با شماره گیری #23540*780* است که می توانید کمک نقدی خود را برای محک واریز کنید. ارسال کمک های آخر سال به این شیوه نه تنها کمک رسانی به بچه ها را متوقف نمی کند بلکه باعث می شود تا از نظر مسائل بهداشتی هم ایمن بمانند.


3دفتر فعال، 27 دفتر تعطیل
روزهای آخر سال و تجربه خرید تقویم های محک را از سال های گذشته به یاد داریم. کرونا باعث شده تا از 30 دفتر محک در محله های مختلف تهران فقط 3دفتر در دارآباد، تجریش و ستارخان باز باشد؛ آن هم فقط برای کارهای بسیار ضروری. مسئولان محک به شهروندان توصیه می کنند خریدن تقویم را هم به زمان مناسب موکول کنند.


بازی در تنهایی و اتاق ایزوله
برای کاهش تردد خانواده بچه های محک، آنان در اقامتگاه محک در هتل ها و اتاق های خصوصی پذیرش شده اند. بیشتر کارهای مربوط به هزینه های درمان از طریق پست انجام می شود. خدمات مشاوره و روانشناسی هم که این روزها به شدت مورد نیاز است برای خانواده ها انجام می شود. زیرا بچه ها مجبورند در اتاقشان و تنها بازی کنند. مؤسسه حمایت از بیماران سرطانی از خیران می خواهد مانند همیشه حامی بچه ها باشند تا از این روزها به سلامت بگذریم.
 

کد خبر 490848

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha